söndag 14 april 2013

Babyshower (bildbomb)

Jag har ju varit lite tyst nu i några dagar och det är helt enkelt för att tiden inte har räckt till. Och jag har också så många inlägg som jag ska posta men tiden räcker inte till.

Men nu är jag äntligen klar med mitt senaste projekt:)
Det är en tårta för en babyshower. Jag ville att den skulle vara lite "shabby chic"  inspirerad men lite pasteltoner och lite nött silver. Tänk er ljusa sommarblommor och antika silver ljusstakar.

Men nog snackat här är nu tårtan:)
Den övre våningen är en red velvet med vit choklad creamcheese fyllning. Den nedre våningen är choklad/mocha botten med latte mousse, samt en vaniljbotten med mjölkchoklad mousse och rostade walnötter med hemmagjord saltad karamellsås.
Spacklade är båda våningarna med choklad smörkräm och täckta är dem med marispan. Dekorationerna är gjorda av sockermassa.

Ni får gärna kommentera vad ni tycker, alltid kul med lite feedback:)
Men visst är lill bebisen söt :)










Jag är ändå nöjd och hoppas att dem som ska få den känner detsamma:)

Ha dé!

/ Jonnha

5 kommentarer:

  1. OMG Skitfin!!
    Älskar bebisen som blev så verklighetstroget

    SvaraRadera
  2. Åh, den som doptårta hade ju inte vart fel!
    Sjuk fin

    SvaraRadera
  3. Tack så hemskt mycket för era jätte fina ord det värmer i hjärtat det:)

    / Jonnha

    SvaraRadera
  4. FANTASTISK!! Kram Ullis

    SvaraRadera
  5. Tack så hemskt mycket Ullis och stor kram tillbaka :D

    SvaraRadera